MENÜ
REPERTUVAR
- AŞIK SHAKESPEARE
- AŞK BİTER Mİ?
- 1923
- KÜHEYLAN
- YOKSUN
- YEDİ
- TAKSİR
- ANTRE
- TİMSAH ATEŞİ
- AMERİKAN HALA
- HERKESİN GÖZÜ ÖNÜNDE
- DOLUNAY KATİLİ
- BOEİNG BOEİNG
- SIRADAN BİR GÜN
- KARŞI PENCEREDEKİ KADIN
- KOMİK PARA
- ŞAŞKIN AŞIKLAR
- AĞIR ROMAN
- EFSANELER
- MİHRİ MÜŞFİK
- KAÇ BABA KAÇ
- SELVİ BOYLUM AL YAZMALIM
- BİR HAYVANAT BAHÇESİ HİKAYESİ
- YENİ Bİ'ŞİY
- HERKESİN BİLDİĞİ SIRLAR
- ALLAHA ISMARLADIK CUMHURİYET
- GÜLLÜ
- TAKIM ÇANTASI
- BU AŞKTA Bİ'ŞEY VAR
- BİNDE BİR GECE DİYALOGLARI
- KADINCIKLAR
- TELEKOLİK
- ÇAPRAZ AŞKLAR
- YEŞİL PAPAĞAN
- BAHÇEMDEKİ AYI
- 72. KOĞUŞ
- OYNAMAK İSTİYORUM
- KAHKAHA PERİSİ KİKİRİK
- AFACANLAR SİRKİ
- SÜPER HOSPİ MİKROPLARA KARŞI
- PİR SULTAN ABDAL
- HİÇ
- MIKNATIS ÇOCUK
- MUCİZELER SİRKİ SİSLER ÜLKESİNDE
- KIRTLA KIRTLA CIRT CIRT
- LA FONTEN ORMAN MAHKEMESİNDE
- KAHRAMAN KURTARICI HAYDİ
- MARTI
- KEŞANLI ALİ DESTANI
- OĞLUMA Bİ HALLER OLDU
- YANLIŞLIKLAR KOMEDYASI
- KÜÇÜK ADAM NE OLDU SANA
- AYRILIK
- KAFKAS TEBEŞİR DAİRESİ
- BİR KADINI ÖLDÜRMEK
- MARKET
- YATAK ODASI DİYALOGLARI
- BAY KOLPERT
- GUGUK KUŞU
- SONBAHARI BEKLERKEN
- FRANKENSTEIN
- DALİ'NİN KADINLARI
- ESARETİN BEDELİ
- KADER APARTMANI NO:3
- AMADEUS
HERKESİN BİLDİĞİ SIRLAR
“HERKESİN BİLDİĞİ SIRLAR” 1990 yılında çektiğim “Büyük Yalnızlık” isimli filmden sahneye uyarladığım bir oyun.
İki kişiyle başlayıp biten filmde, Sezen Aksu ve Ferhan Şensoy ölçülü ve etkili bir oyunculukla beni çok heyecanlandırmışlardı.
Filmi oyuna bire bir aktarmadım. Aktaramazdım da. Çünkü sinemanın sayısız olanaklarıyla tiyatro sahnesinin sınırları arasındaki fark, değişiklik yapmamın birinci nedeniydi. Bir başka ve önemli neden ise 1990 yılından günümüze toplumsal yaşamdaki hızlı değişimin günlük yaşantıya yansımasındaki farklılıklardı. Ben sahnede gördüğümüz iki kişinin çok özel sayılabilecek durumlarını gözden geçirirken yaşadıklarını hayatın içinden damıtmaya çalıştım.
Ayda Aysel ve Selçuk Yöntem'in mükemmel oyunculuklarıyla, birbirini seven ama birbirine bir türlü ulaşamayan yaşamla baş etme çırpınışlarını anlatmaya çalıştım. Bu noktada, coşkulu, kendisiyle baş edemeyen zaman zaman kendi sesinin ardına takılan, çok konuşan, mutluluğu yakalama ve insana ait değerleri savunma konusunda bazı ipuçları bulup bunu yaşama geçiremeyen bir adamla, hayatı daha farklı inceliklerle algılayan, coşkuyu, sevinci dinginliğin süzgecinden geçirerek yaşamaya bir kadının iç hesaplaşmalarını anlatmaya çalıştım.
Yaşam, insanoğluna sunulan en değerli armağandır diye düşünüyorum. Doğumdan ölüme bu harikulade yolculukta “hayatın sırlarını keşfetmek” yerine günümüzün değerlerine tapınmanın daha baskın hale geldiği bir eğilime dikkat çekmeye çalışıyorum.
Yavuz ÖZKAN
-
Oyuncular:
- AYDA AKSEL
- SELÇUK YÖNTEM
-
Dekor Tasarım:Ethem Özbora
-
Işık Tasarım:Yakup Çartık
-
Yöneten:Yavuz Özkan
-
Yazan:Yavuz Özkan
-
Kostüm:Çolpan İlhan, Faruk Saraç
-
Fotoğraflar:Fotoğrafhane
-
Yönetmen Asistanı:Tuğba Erdem